Anmeldelse: DS7 E-Tense

Starter du bilen popper et ur ud af instrumentbordet, og forlygterne danser lystigt en lille velkomstdans. Interiøret er svøbt ind i kantet design og om natten advarer det varmesøgende infrarøde kamera dig om rådyr og andet i mørket.

DS7 holder på mange særheder. Nogle vil kalde det dumt, andre vil elske det. Den 4-pattede ligegyldighed af en benzinmotor hjælpes af to elmotorer op på 300 hestekræfter, som dog stadig kommer lidt sløvt igennem den automatiske 8-trins gearkasse til trods for, at E-tense modellen også gemmer på 520 newtonmeter.

Det er dog ikke hybridsystemet eller køreegenskaberne, som er interessant. Den kører lige så dødsygt som de fleste andre SUV’er i samme klasse, som forsøger at blande luksus med en smule sportslighed. Derimod har DS7 en hel del karakter, især i denne udgave, E-Tense Elegance. Meget af det er latterligt, og latterligt kan sagtens gå hen og blive fedt. Midterkonsollen har i sig selv mere karakter at finde end interiøret hos hele VW’s line-up. Med kantet tekstur og design som ingen andre på markedet. Rattet har også sin egen mærkværdige form. Endda speedometeret på skærmen er firkantet i stedet for rundt. Det samme gælder alle ting, som kan interageres med i infotainment systemet, som desuden fungere ganske godt. Materialerne er lækre hele vejen igennem.

Bilen som helhed er der delte meninger om. Enten kan man lide designet eller ej. Dog kan ordet “latterlig” stadig bruges til at beskrive begge sider. Spørger du Niels, så er den latterlig på den uduelige og negativ ladet måde. Men tager du en snak med Ebbe (eller mig), så vil der alligevel være nogle ting ved DS7 som man simpelthen bare ikke kan lade være med at kalde latterlig, for så på samme tid at trække på smilebåndet.

Ebbe siger – DS gør tingene på sin måde, og det afkræver respekt. Interiøret er virkelig fedt, og ligner ikke andre mærker. SUV-formen er ikke min kop te, men hvis det er din lyst, så kig bare på DS7. Forvent et værditab, der er højere end hos tyske konkurrenter – ting der er specielle koster bare lidt ekstra.

 

 

Elegance og førsteklasses-materialer

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *